گروه وکلای کارنگروه وکلای کارنگروه وکلای کارن

وکیل کلاهبرداری

کلاهبرداری چیست؟

به کسب مال متعلق به غیر با استفاده از روش‌های متقلبانه، کلاهبرداری گفته می‌شود. کلاهبرداری از شیوه‌های جدید در تصاحب مال به‌صورت نامشروع است. افراد کلاهبردار با استفاده از نیرنگ، فریب و سوءاستفاده از حسن اعتماد افراد، اقدام به تاراج اموال دیگران می‌نمایند. این افراد اغلب با استفاده از اقداماتی، اعتماد افراد را جلب کرده و سپس اقدام به کلاهبرداری از او می‌نمایند. اقدامات فرد کلاهبردار در ابتدا از دید افراد درست به نظر می‌رسد و شخص مال‌باخته معمولا قادر به تشخیص آن نمی‌باشد. اما پس از مدتی مشخص می‌شود که تمام اقدامات صورت‌گرفته، برای جلب‌توجه افراد مال‌باخته بوده است. افرادی که مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند، می‌توانند به کمک وکیل کلاهبرداری برای احقاق حقوق خود اقدام نمایند.

انواع جرائم با حکم کلاهبرداری

جرائم زیادی وجود دارد که در زمره کلاهبرداری قرار می‌گیرد. انتقال مال یک شخص، معرفی ملک به غیر به‌عنوان ملک خود، تحصیل انحصاروراثت بر خلاف واقعیت، خیانت‌درامانت، تقسیم منافع موهوم شرکت، جعل عنوان نمایندگی بیمه و فروش کالای خریداری شده با ارز دولتی با قیمت بالاتر از جمله جرائمی هستند که حکم کلاهبرداری دارند. بسیاری از افراد از تشخیص جرم کلاهبرداری عاجز هستند و نمی‌توانند جرم را تشخیص دهند. دلیل آن هم این است که افراد کلاهبردار مانورهای متقلبانه‌ای ارائه می‌دهند که در دید افراد دیگر عادی جلوه می‌نماید. شرط تحقق جرم کلاهبرداری این است که بردن مال دیگری حصول نتیجه شود. در غیر این صورت اگر شخص به نتیجه دیگری برسد، جرم صورت‌گرفته کلاهبرداری تلقی نمی‌شود.

وکیل کلاهبرداری کیست

وکیل کلاهبرداری یکی از وکلای پایه یک دادگستری بوده که در حوزه جرایم کلاهبرداری اقدام به فعالیت می‌نماید. این وکلا از تمام قوانین و مقررات جرم کلاهبرداری اطلاع دارند و می‌توانند در این زمینه به افراد مال‌باخته کمک زیادی نمایند. وکیل کلاهبرداری با تسلط کامل بر حقوق این افراد، قادر است رأی نهایی را به نفع موکل خود تمام نماید. ازآنجایی‌که جرم کلاهبرداری جزو جرایم پیچیده اقتصادی به شمار می‌رود، شرایط اثبات و پیگیری آن دشوار است. همچنین معمولاً این جرایم روند طولانی دارند و با چند بار رفت‌وآمد به دادگاه نتیجه‌ای برایشان حاصل نمی‌شود. در این شرایط وکیل کلاهبرداری می‌تواند وارد عمل شود و از تخصص و تجربه خود در این زمینه به‌خوبی استفاده نماید.

ویژگی‌های بهترین وکیل کلاهبرداری

بهترین وکیل کلاهبرداری شخصی است که در زمینه جرایم کلاهبرداری، از اطلاعات و تخصص کافی برخوردار باشد. این افراد با ورود به پرونده‌های کلاهبرداری می‌توانند پیگیری دعوی را به دست بگیرند و در راستای احقاق حقوق موکل یا همان فرد مال‌باخته تلاش نمایند. بهترین وکیل کلاهبرداری شخصی است که از علم و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد و بتواند بهترین تصمیم را دراین‌رابطه اتخاذ نماید. معمولا وکلای کلاهبرداری از هوش و ذکاوت بالایی برخوردارند و قادرند مانورهای متقلبانه فرد کلاهبردار را به‌خوبی اثبات کرده و او را در دادگاه مجرم اعلام نمایند. بهترین وکیل کلاهبرداری باید بتواند جرم کلاهبرداری را محقق کرده و آن را در نزد قاضی اثبات کند.

ویژگی‌های بهترین وکیل کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری در تهران

به دلیل شلوغی و گستردگی شهر تهران به‌عنوان پایتخت و همچنین مهاجرت افراد زیادی به آن، جرایم کلاهبرداری زیادی در آن اتفاق می‌افتد. برای همین می‌توان گفت بیشترین دعاوی کلاهبرداری در ایران، مربوط به شهر تهران است. افرادی که در تهران مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند، می‌توانند به یک وکیل کلاهبرداری در تهران مراجعه کنند و از او دراین‌رابطه درخواست مشاوره و کمک نمایند. وکلای کلاهبرداری در تهران، استقرار و تمرکزشان بر روی شهر تهران بوده و برای سایر شهرها وکالتی قبول نمی‌نمایند.

ضرورت داشتن وکیل کلاهبرداری

در جرایم کلاهبرداری، موارد قانونی زیادی وجود دارد که باید مورد پیگیری قرار بگیرند. پیگیری این موارد توسط افراد عادی ممکن نبوده و امری سخت به نظر می‌رسد. برای همین است که وجود یک وکیل کلاهبرداری در این شرایط می‌تواند بسیار موثر باشد. وکیل کلاهبرداری در هر یک از پرونده‌های کلاهبرداری، سه مورد قانونی را پیگیری می‌نماید. این موارد عبارت‌اند از:

  • مجازات کیفری: جرایم کلاهبرداری با مجازات کیفری همراه هستند و برای آنها حبس تعزیری در نظر گرفته شده است. برای همین شخص وکیل می‌تواند اقدام به حبس تعزیری برای فرد کلاهبردار نماید.
  • خسارات مادی: جرایم کلاهبرداری باعث می‌شوند تا به فرد مال‌باخته خسارت مالی زیادی وارد شود. این خسارات باید مورد جبران قرار بگیرد و به همراه مال تصرف شده به صاحب‌مال بازگردانده شوند. وکیل کلاهبرداری در این شرایط می‌تواند گام موثری در دریافت خسارت بردارد و آن را باتوجه‌به زیانی که شاکی دیده است، محاسبه نماید. گاهی اوقات میزان خسارت وارد شده به شاکی به طور دقیق مشخص نبوده که در این شرایط کارشناس قوه قضاییه اقدام به محاسبه آن می‌نماید.
  • خسارات مدنی: در پرونده‌های کلاهبرداری علاوه بر خسارت مالی، خسارت مدنی نیز برای افراد شاکی به وجود می‌آید. برای همین شخص وکیل باید علاوه بر دریافت خسارت مالی، برای جبران خسارت مدنی او نیز تلاش نماید.

هزینه وکیل برای کلاهبرداری

یکی از دغدغه‌های مال‌باختگان، حق‌الوکاله وکیل کلاهبرداری است. ازآنجایی‌که افراد شاکی در پرونده‌های کلاهبرداری مشکل مالی زیادی دارند، هزینه وکیل کلاهبرداری به یک دغدغه بزرگ برایشان تبدیل شده است. حق‌الوکاله وکیل کلاهبرداری، مقدار ثابتی نبوده و بستگی به موارد متعددی دارد. مواردی چون مرحله رسیدگی و مقدار مال ازدست‌رفته از جمله عواملی هستند که در هزینه وکیل کلاهبرداری تأثیر دارد. علاوه بر این، وکلای کارکشته و ماهر هزینه بیشتری را برای پرونده‌های خود در نظر می‌گیرند. هر چقدر هم پرونده سخت‌تر باشد و نیاز به رسیدگی و زمان بیشتری داشته باشد، هزینه وکیل کلاهبرداری بالاتر خواهد بود. بااین‌حال وکلای کلاهبرداری باید مبالغی را برای این پرونده‌ها در نظر بگیرند که منصفانه باشد و شامل مبالغ نجومی نباشد. برخی از افراد اقدام به تبلیغ وکیل رایگان کلاهبرداری می‌کنند. دراین‌رابطه باید گفت که منظور از وکیل کلاهبرداری رایگان این است که وکلا تنها اقدام به مشاوره رایگان به مال‌باختگان می‌نمایند و برای قبول پرونده و شروع کار، هزینه مدنظر خود را اعلام می‌نمایند. البته برخی از وکلای کلاهبرداری برای کاهش فشار بر روی مال‌باختگان، هزینه وکالت را به‌صورت اقساطی دریافت می‌نمایند. وکیل کلاهبرداری اقساطی برای افرادی که شرایط پرداخت یک جای هزینه وکالت را ندارند، بسیار مناسب می‌باشد.

هزینه وکیل برای کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی یکی از جرایمی است که امروزه در دنیای جدید بیشتر با آن روبرو هستیم. در این نوع از جرایم، افراد کلاهبردار از طریق اینترنت اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمایند. یکی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌های اینترنتی، اقدام از طریق درگاه‌های پرداخت جعلی و دسترسی به‌حساب افراد است. در این شرایط کاربر به یک صفحه پرداخت جعلی هدایت شده و در آنجا اقدام به پرداخت وجه می‌نماید. غافل از اینکه کلاهبردار در حال دسترسی به اطلاعات حساب و دریافت وجه او به‌حساب خود می‌باشد. برای همین است که به افراد توصیه می‌شود حتما از رمزهای پویا برای پرداخت‌های اینترنتی استفاده نمایند و به‌هیچ‌وجه اطلاعات حساب خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند. حال اگر فردی در این زمینه مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، می‌تواند اقدام به گرفتن وکیل کلاهبرداری اینترنتی نماید. این وکلا می‌توانند به‌خوبی در پیداکردن مجرم به موکل خود کمک نمایند و خیلی سریع‌تر روند کار را پیگیری نمایند.

وکیل کلاهبرداری ماشین

کلاهبرداری در خریدوفروش ماشین، یکی دیگر از مواردی است که جرم شناخته می‌شود. کلاهبرداری ماشین اقسام متفاوتی دارد و متاسفانه این موارد هر روزه در حال گسترش می‌باشند. یکی از این موارد فروش ماشین رنگ شده و آسیب‌دیده به‌جای ماشین سالمی است که اخیراً فرد بازدید کرده بوده است. در این شرایط فرد پس از بازدید از ماشین سالم به‌پای میز معامله می‌رود. غافل از آنکه شخصی در بیرون یک ماشین خراب و رنگ‌دار را با ماشین سالم تعویض می‌نماید. ظاهر این ماشین‌ها به‌قدری به هم شبیه است که فرد در نگاه اول متوجه نمی‌شود. حال اگر فردی در این شرایط و یا شرایط دیگر قرار بگیرد و در خرید یا فروش ماشین با کلاهبرداری مواجه شود، می‌تواند برای اخذ وکیل کلاهبرداری ماشین اقدام نماید. وکیل کلاهبرداری ماشین با تمام قواعد کار آشنایی دارد و خیلی سریع می‌تواند جرم فرد فروشنده یا خریدار را اثبات نماید.

وکیل کلاهبرداری ماشین

نحوه اثبات جرم توسط وکیل کلاهبرداری

در ابتدا فرد وکیل به صحبت‌های مال‌باخته گوش داده و نکات قانونی دراین‌رابطه را استخراج می‌کند. سپس مدارک و مستندات را مورد بررسی قرار داده و اعتبار آنها را می‌سنجد. پس از رسیدن به اطلاعات لازم، وکیل کلاهبرداری شروع به کارکرده و بهترین و سریع‌ترین مسیر را برای پرونده انتخاب می‌نماید. مسیر مشخص شده برای هر موضوع کلاهبرداری می‌تواند متفاوت باشد و بیشتر بستگی به مستندات و مدارک موجود دارد. سپس شخص وکیل با دردست‌داشتن مدارک و مستندات، به مراجع قضایی صالح مراجعه کرده و اقدام به طرح دعوی و تنظیم شکوائیه می‌نماید. پس از آن زمانی که نیاز به حضور در دادگاه باشد، شخص وکیل به‌جای فرد مال‌باخته حضور پیدا کرده و تمام تلاش خود را برای به‌نتیجه‌رسیدن پرونده می‌نماید. شخص وکیل علاوه بر گرفتن مال ازدست‌رفته و خسارت وارد شده به موکل خود، برای مجرم درخواست مجازات می‌نماید. معمولا جرم کلاهبرداری 1 تا 7 سال حبس بوده که این مقدار به کمتر از 1 سال قابل‌تبدیل و تعلیق نمی‌باشد.