گروه وکلای کارنگروه وکلای کارنگروه وکلای کارن

وکیل مهریه

مهریه چیست؟

مهریه به مالی گفته می‌شود که زوج در زمان جاری‌شدن خطبه عقد، متعهد می‌شود آن را به زوجه خود پرداخت نماید. رایج‌ترین نوع مهریه سکه و پول بوده که باید میزان آن به طور دقیق مشخص شده باشد. همچنین برخی افراد به‌جای سکه، از آپارتمان، ملک خاص، گل رز و… برای مهریه استفاده می‌نمایند. به‌هرحال مهریه هر چیزی که باشد، زوجه می‌تواند در هر زمانی آن را از همسر خود طلب نماید. تنها در صورتی زوج می‌تواند از پرداخت مهریه امتناع نماید که هنگام جاری‌شدن خطبه عقد، مهریه عندالاستطاعه در نظر گرفته شده باشد. زوجه می‌تواند برای درخواست مهریه از طریق دادگاه و یا اداره اجرای ثبت اقدام نماید. برخی افراد برای این کار از وکیل مهریه استفاده می‌نمایند تا پروسه دریافت مهریه برایشان کوتاه‌تر شود.

انواع مهریه از نظر نحوه دریافت

  • مهریه عندالمطالبه: منظور از عندالمطالبه بودن مهریه این است که زوجه می‌تواند در هر زمانی برای مطالبه آن از زوج اقدام نماید. برای این کار زوجه می‌تواند به دادگاه‌های خانواده مراجعه کرده و تقاضای دریافت آن را نماید.
  • مهریه عندالاستطاعه: عندالاستطاعه بودن مهریه به این معناست که دریافت مهریه تنها در صورتی ممکن است که زوج قادر به پرداخت آن باشد. در واقع اگر دادگاه تعیین کند که زوج توانایی مالی پرداخت مهریه را ندارد، مطالبه مهریه ممکن نخواهد بود. البته پس از بررسی‌های لازم، دادگاه می‌تواند تعیین می‌کند که چه میزان از مهریه باید پرداخت شود و مابقی آن بر زوج بخشیده خواهد شد.

وکیل مهریه کیست

وکیل مهریه به وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه پرونده‌های خانواده و مهریه فعالیت دارد، گفته می‌شود. این اشخاص از دانش و تجربه کافی برخوردارند و بیشتر در پرونده‌های دریافت مهریه اقدام به فعالیت می‌نمایند. ازآنجایی‌که مهریه ارزش مالی دارد، پرونده‌های آن یک دعوی مالی حساب می‌شود. وکیل مهریه باید نسبت به تمام جزئیات پرونده‌های مالی و خانواده آگاهی داشته باشد و بتواند تمام تلاش خود را برای دریافت مهریه زوجه انجام دهد. بهترین وکیل مهریه فردی است که به طور پیوسته به وکالت در زمینه مهریه مشغول باشد. برای همین وکلایی که در این زمینه فعالیت مستمر و مفیدی ندارند، نمی‌توانند گزینه خوبی برای انتخاب باشند. بهترین وکیل مهریه از قوانین پیچیده در زمینه توقیف اموال و مهریه آگاهی دارد و همواره دانش خود را در این زمینه به‌روز می‌نماید. این اشخاص قادرند باتوجه‌به نوع پرونده، در طی چند روز دستور توقیف اموال زوج را صادر نمایند.

وکیل آنلاین مهریه

برخی از مطالبه‌کنندگان مهریه امکان مراجعه حضوری به دفاتر وکالت را ندارند. این دسته از افراد می‌توانند به‌جای مراجعه حضوری، از مشاوره‌های آنلاین استفاده نمایند. وکیل آنلاین مهریه شخصی است که علاوه بر مراجعه حضوری، امکان مشاوره به‌صورت آنلاین را نیز برای موکلان خود فراهم می‌نماید. برای مشاوره با این وکلا، می‌توان به‌صورت تلفنی و یا به طور آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام کرد. مشاوره آنلاین با وکیل مهریه مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین مزیت آن این است که فرد خیلی سریع و آسان به جواب سؤال‌های خود می‌رسد و می‌تواند سریعاً در مورد نحوه اخذ مهریه تصمیم‌گیری نماید. همچنین مشاوره آنلاین باعث می‌شود تا افراد بتوانند مخفیانه و به‌دوراز توجه دیگران، برای مطالبه مهریه اقدام نمایند.

وکیل آنلاین مهریه

بهترین وکیل مهریه در تهران

اگر ساکن تهران هستید و قصد دارید از طریق یک وکیل پرونده مهریه خود را پیگیری نمایید، باید به سراغ یک وکیل مهریه در تهران بروید. این وکلا در دادگاه‌های تهران فعالیت می‌کنند و از این طریق قابل‌دسترسی هستند. وکیل مهریه در تهران، تنها در این شهر فعالیت می‌کند و با روال قضایی و اداری در شهر تهران آشنا است. برای همین این افراد در شهرهای دیگر فعالیتی ندارند. برای پیداکردن بهترین وکیل مهریه در تهران بهتر است به سوابق او توجه داشته باشید. بهترین وکیل مهریه شخصی است که در این زمینه از اطلاعات و دانش کافی برخوردار باشد و پرونده‌های زیادی را به نتیجه رسانده باشد. برای همین هنگام انتخاب وکیل مهریه، حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و اطلاعات کافی نسبت به او را به دست آورید. بهتر است پیش از انتخاب وکیل مهریه، یک گفتگو و مشاوره کوتاه با او داشته باشید تا از روال کاری و شرایط پذیرش پرونده او آگاه شوید.

ویژگی‌های وکیل مهریه

وکیل مهریه باید خصوصیاتی داشته باشد تا بتوان برای مطالبه مهریه به او اعتماد کرد. بهترین وکیل مهریه شخصی است که در زمینه امور خانوادگی و دریافت مهریه، اطلاعات و تجربه بیشتری نسبت به سایر وکلا داشته باشد. در واقع وجه تمایز بهترین وکیل مهریه با دیگر وکلا در این است که در قوانین مربوط به مهریه تسلط کافی داشته باشد. این شخص باید از قوانین حمایت از خانواده اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند حقوق موکل خود را به‌خوبی پیگیری نماید. همچنین بهترین وکیل مهریه باید توانایی حل سریع مسئله را داشته باشد و بتواند امور مربوطه را در زمان کوتاهی انجام دهد. هر چقدر این مسائل زودتر به نتیجه برسد، یعنی وکیل مهریه در پرونده خود حرفه‌ای‌تر و آگاهانه‌تر عمل کرده است. از دیگر ویژگی‌های وکیل مهریه می‌توان به فن بیان قوی و قدرت نگارش بالا اشاره کرد. قدرت بیان بالا باعث می‌شود تا وکیل در حضور قاضی دادگاه، خواسته موکل خود را به‌خوبی بیان کرده و برای مطالبه مهریه او درخواست نماید.

بهترین وکیل مهریه در تهران

مزیت داشتن وکیل مهریه

اخذ مهریه یکی از اموری است که پیچیدگی‌ها و دوندگی‌های زیادی دارد. درصورتی‌که زوج از پرداخت مهریه سر باز زند و با پرداخت آن موافق نباشد، مطالبه مهریه امری دشوار خواهد شد. برای همین است که بیشتر زوجه‌ها برای این کار به سراغ یک وکیل مهریه مجرب می‌روند. مزیت داشتن وکیل مهریه این است که زوجه دیگر نیازی به حضور پیاپی در دادگاه نداشته و این کار به شخص وکیل سپرده می‌شود. در واقع وکیل مهریه به وکالت از موکل خود در جلسات دادگاه حضور پیدا می‌کند تا از شخص موکل دفاع نماید. وکیل مهریه با دانش و آگاهی از امور مربوط به مطالبه مهریه، موکل خود را در مسیر درست هدایت کرده و به او در دریافت هر چه سریع‌تر مهریه کمک می‌نماید. یکی از کارهایی که وکیل مهریه در این زمینه انجام می‌دهد، توقیف اموال زوج است. درصورتی‌که زوج از پرداخت مهریه ممانعت کرده و این کار را به دلیل عدم توانایی مالی کافی اظهار نماید، شخص وکیل قادر است تا اموال او را توقیف نماید. علاوه بر این، اگر زوج درخواست اعسار داشته باشد، وکیل مهریه قادر است با ارائه شواهد و مدارک موجود اقدام به رد دادخواست او نماید. همچنین وکیل می‌تواند شخص زوج را ممنوع‌الخروج نماید تا از فرار او پیش از رسیدگی به پرونده جلوگیری شود.

هزینه وکیل مهریه

تعرفه حق‌الوکاله مهریه، بر اساس تعرفه قانون محاسبه می‌شود. طبق تعرفه برای مطالبات تا 10 میلیون، حق الوکاله وکیل معادل 6 درصد خواهد بود. همچنین برای مطالبات تا 100 میلیون، 500 میلیون و بیش از 500 میلیون به ترتیب برابر با 4 درصد، 3 درصد و 2 درصد خواهد بود. معمولا حق الوکاله وکیل مهریه، شامل تنظیم اظهارنامه، دادخواست، لایحه و مشاوره می‌شود. برای همین است که نمیتوان هزینه ثابتی را برای وکیل مهریه در نظر گرفت. حق الوکاله وکیل مهریه بر اساس یک توافق با موکل انجام شده و طی آن مقرر می‌شود تا موکل درصدی از مهریه خود را به شخص وکیل پرداخت نماید. علاوه بر این هزینه، هزینه‌های دیگری چون هزینه کارشناسی، هزینه دادرسی، هزینه خدمات قضایی و غیره نیز بر عهده شخص موکل خواهد بود.

وکیل مهریه رایگان

شاید تاکنون با عبارت وکیل مهریه رایگان روبرو شده باشید. برخی از دفاتر وکالت با این عنوان اقدام به جلب‌توجه افراد می‌نمایند. درصورتی‌که وکیل مهریه رایگان، تنها اقدام به مشاوره رایگان به افراد می‌نماید و برای شروع پرونده باید یک توافق مالی با آنها صورت گیرد. مشاوره مهریه رایگان باعث می‌شود تا در هزینه افراد کمی صرفه‌جویی شود. علاوه بر این مشاوره‌های رایگان باعث می‌شود تا مشکلات راحت‌تر حل شده و اشخاص انتخاب بهتری از میان وکلای مهریه داشته باشند.

وکیل مهریه رایگان

مدارک لازم برای اخذ مهریه توسط وکیل

برای اینکه مطالبه مهریه توسط وکیل مهریه صورت گیرد، باید مدارکی به او تحویل داده شود. مهم‌ترین مدارک لازم برای اجرای مهریه توسط وکیل شامل اصل شناسنامه، کپی کارت ملی، اصل سند ازدواج و یا یک رونوشت از محل عقد است. وکیل مهریه با دردست‌داشتن مدارک، وکالت خود را در این زمینه شروع می‌نماید. از جمله کارهایی که وکیل مهریه برای موکل خود انجام می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممنوع‌الخروج کردن زوج در صورت ممانعت از پرداخت مهریه
  • توقیف اموال زوج در صورت ممانعت از پرداخت مهریه
  • امکان مزایده گذاشتن اموال زوج در صورت رضایت زوجه
  • تنظیم وکالت‌نامه از طریق سامانه ثنا
  • مراجعه وکیل به دادگاه یا اجرای ثبت به‌جای شخص موکل
  • ارائه گزارش‌های کامل به موکل بدون نیاز به حضور او